RSS

2012. december 31. hétfő napi bejegyzések

Best of 2012

Mielőtt elkezdeném ezt az egészet, gyorsan elmondom, hogy idén nagyon sok animében csalódtam, szerintem ez nem a jó animék éve volt, legalábbis sokkal több felejthető jött, mint amennyit én szívesen végignéztem, netalántán 9-10 pontot adtam rá. De azért végignéztem annyit, hogy kitudjak állítani egy jókis tízes listát, de messze nem választhattam annyi közül mint tavaly, hát nézzük akkor:

  1. Chihayafuru: A legjobb sport anime 2012-ben a Kuroko volt? Hát a lópikulát volt, mikor itt volt Chihaya-chan meg az ő karuta klubja. Láttuk, ahogy energiát nem kímélve edzik magukat azért, hogy feljebb jussanak, és hát Chihaya izzadságcseppjeit sokkal szívesebben néztem, mint a kosárcsapatét. Nagyon szerethető volt az összes szereplő, a történet nagyon jól összelett rakva(dráma pont annyi van benne, amennyi kell), a rajzolás is széplett és még a karutázáshoz is kedvet kaptam.
  2. Hyouka: Így nagynyugodtan bekúszott az anime a második helyre. Végülis az egész sorozatot ez a borzasztó nyugodtság jellemezte. Azafajta, amit egész nap elnézegetne az ember. A főszereplők karakter egyensúlya tökéletes, mindenki hozzátudott tenni az amúgy nagyszabásúnak aligha nevezhető rejtélyeknek. De ezek a kis nyomozások nagyon jól illettek az animébe, amik szépen hozzátették a magukét, ezzelis a többi slice of life fölé emelve a művet. És a rajzolás szemet gyönyörködtető volt, egyértelműen ez volt 2012 legjobbja ezen a téren.
  3. Lupin the Third: Mine Fujiko to Iu Onna: Ez pedig 2012 legegyedibb sorozata volt. Még ilyet még, sok ilyet kérek a következő években. Hát amúgy egy Lupin anime, sok meglepetést nem lehet tőle várni, de az átdolgozott rajzolás és az a kis fanservise is telitalálat volt. Nem mellesleg a történet is nagyon szépen lekötött…
  4. Nisemonogatari: Sajnos ez az évad nem lett olyan jó, mint az első, de reméljük kiköszörülik a csorbát a következő szezonokban. Mindenestre ígyis a negyedik helyre raktam, mert imádom ezt a világot. A párbeszédektől ebben a szezonban is falnak mentem, a fanservice-t még mindig ebben az animében használják legeslegjobban és a szereplők is maradtak ugyanolyan EPIC-ek, mint eddig. A történeti és természetfeletti részek lettek gyengébbek, ha ezek nem lettek volna, akkor a dobogó a min.
  5. Sakamichi no Apollon: Ha több zene lett volna benne, akkor valószínűleg még feljebb kerül. Pedig nemis szeretem a jazzt, mégis teljesen magával ragadott ebben az animében. Sajnos a szerelmi része nem lett valami jól megcsinálva, ami eléggé idegesített is az anime végefelé. De amúgy egy remek slice of life lett.
  6. Danshi Koukousei no Nichijou: Az év legjobb vígjátéka. Tisztára olyan volt, mint a Gintama. Hangulatilag és sok poénban is lehetett párhuzamot vonni, és akkor a szinkronszínészekről nemis beszéltem. Idiotizmusból pedig sose elég, ugye?
  7. Tasogare Otome x Amnesia: Ha ez nincs a listán, akkor az Another kerül fel, ugyanakkor misztikusságában sokkal jobb volt az Amnesia. A szerelmi szál jól lett elkészítve, csakúgy, mint a drámaibb részek. A sötét hangulat, pedig nagyon jól megfűszerezte az egészet. Maga a fő történetszál pedig ha nemis sokkal, de azért jobb, mint az Another-ben.
  8. Ano Natsu de Matteru: A J.C Staff nagyon jólett ezekben a slice of life/romantikus animékben.(Ugye most megy a Sakurasou is tőlük.) Szóval januárban ezzel támadtak még. Nem sokat vártam tőle, viszont annál többet kaptam. Tulajdonképpen a legjobb romantikus anime volt az évben. Volt most egy pár shoujo anime az őszi szezonban, de azért nem értek fel ehhez, ráadásul azokban jópár idegesítő momentum volt, míg ebben egysem rémlik, pedig az ilyenek megmaradnak bennem. A földönkívüli léthez is jókézzel nyúltak, és a karaktereket se a klisészótárból vették.
  9. Kuroko no Basuke: Idén már alig néztem shounen-eket, nagyon nem vágyom rájuk, ezzel végülis kivételt tettem és nem bántam meg. Igazi popcorn anime. Viszont csak egyben szabad nézni, heti nézősnek nem valami jó. Amúgy tipikus shounen mindenben, de legalább jól van tálalva.
  10. Jormungand: Akció animékből sajnos nem vagyunk valami sokból megáldva, pedig szezononként kettő lenne a min. Valamiért az emberek a béna ecchiket nézik inkább mostanában, de azért mégis kérném szépen japán barátainkat, hogy több klasszikus akció animét a képernyőkre… Ropognak a fegyverek itt rendesen, és bár nem egy Black Lagoon történetileg, de nagyon élvezhető volt és megérdemli a tizedik helyet.

Tovább mögött pedig az egyéni helyezések:

Read the rest of this entry »

 
9 hozzászólás

Szerző: be 2012. december 31. hétfő hüvelyk 2012 nyár, 2012 tavasz, 2012 tél, 2012 ősz, Anime Kritika

 

Ez volt 2012

Idén végre sikerült találnom egy ilyen mixet, ráadásul egész jól sikerült, szóval érdemes végignézni.

 
4 hozzászólás

Szerző: be 2012. december 31. hétfő hüvelyk 2012 nyár, 2012 tavasz, 2012 tél, 2012 ősz, AMV